NIVEA MEN

Effektiv och okomplicerad hudvård för aktiva män

Liten arbetsinsats, stor effekt 
- börja dagen med energi -

Liten arbetsinsats, stor effekt 
- börja dagen med energi -

NIVEA MEN är ett världsledande varumärke för hudvård för män. Sortimentet sträcker sig från intensiv ansiktskräm till uppfriskande duschgel och fräck stylinggel för håret. "Det börjar med dig!" är en slogan som är lika enkel och kraftfull som produkterna.

Besök webbplatsen
Varumärkesfakta
  • NIVEA MEN

    Ett av de ledande varumärkena inom ansiktsvård för män
    Produktutvecklingen beaktar specifika regionala egenskaper
    Fokuseras på produkter som är så snabba och effektiva som möjligt
    Under senare år har kosmetikmarknaden för män vuxit med cirka 5 %
    Mäns hud är 15 till 20 % tjockare än kvinnors
  • Fakta om hudvårdsmarknaden

    Män i badrummet

    Beiersdorfs marknadsstudier ger avslöjande insikter när det gäller mäns badrumsrutiner. Brittiska män tillbringar cirka 26 minuter om dagen i badrummet, medan tyska män tillbringar cirka 30,7 minuter i badrummet, vilket placerar dem strax efter italienarna. Männens kosmetikmarknad reflekterar vikten av hudvård för män. Under senare år har marknaden vuxit med i genomsnitt 5 %.

  • Motivationen av att vara välvårdad

    Konkurrens jämfört med att må bra

    Må bra-faktorn spelar (ännu) inte någon större roll inom mäns hudvård. Män motiveras att följa hudvårdsrutiner av sina medarbetare och sina partners. Enligt Beiersdorfs undersökning känner sig mer än 65 % av tyska män mer attraktiva och över hälften av dem känner sig mer självsäkra när de använder hudvårdsprodukter.

  • Specifikt om mäns hud

    Har män tjockare hud?

    Det yttre lagret av mäns hud är faktiskt 15 till 20 % tjockare än kvinnors hud, och det innehåller även mer stödjande kollagen. Eftersom deras hud är fastare, skyddas den även mer effektivt mot ultraviolett strålning och skadlig påverkan från miljön. Därför behöver män färre mjukgörare och mer återfuktare än kvinnor.

  • Mäns hud runt om i världen

    Skilda hudvårdsbehov i olika länder

    Specifika regionala egenskaper har en viktig roll i produktutvecklingsprocessen. Franska män tenderar att ha torr hud som kan ha orenheter. Ryska män har känsligast hud. Och hälften av alla kinesiska män behöver produkter för fet hud.

  • Snabb och effektiv

    Vad män verkligen vill ha

    Kvinnor älskar att ta hand om sin hud. Män tycker det är besvärligt. De vill ha produkter som det går fort att använda och som ger snabba resultat. Beiersdorf har upptäckt detta genom flera studier och därför fokuserade NIVEA MEN på att utveckla produkter som är så snabba och effektiva som möjligt.

    Besök webbplatsen
  • Fakta om hudvårdsmarknaden

    Män i badrummet

    Fakta om hudvårdsmarknaden

    Beiersdorfs marknadsstudier ger avslöjande insikter när det gäller mäns badrumsrutiner. Brittiska män tillbringar cirka 26 minuter om dagen i badrummet, medan tyska män tillbringar cirka 30,7 minuter i badrummet, vilket placerar dem strax efter italienarna. Männens kosmetikmarknad reflekterar vikten av hudvård för män. Under senare år har marknaden vuxit med i genomsnitt 5 %.

  • Motivationen av att vara välvårdad

    Konkurrens jämfört med att må bra

    Motivationen av att vara välvårdad

    Må bra-faktorn spelar (ännu) inte någon större roll inom mäns hudvård. Män motiveras att följa hudvårdsrutiner av sina medarbetare och sina partners. Enligt Beiersdorfs undersökning känner sig mer än 65 % av tyska män mer attraktiva och över hälften av dem känner sig mer självsäkra när de använder hudvårdsprodukter.

  • Specifikt om mäns hud

    Har män tjockare hud?

    Specifikt om mäns hud

    Det yttre lagret av mäns hud är faktiskt 15 till 20 % tjockare än kvinnors hud, och det innehåller även mer stödjande kollagen. Eftersom deras hud är fastare, skyddas den även mer effektivt mot ultraviolett strålning och skadlig påverkan från miljön. Därför behöver män färre mjukgörare och mer återfuktare än kvinnor.

  • Mäns hud runt om i världen

    Skilda hudvårdsbehov i olika länder

    Mäns hud runt om i världen

    Specifika regionala egenskaper har en viktig roll i produktutvecklingsprocessen. Franska män tenderar att ha torr hud som kan ha orenheter. Ryska män har känsligast hud. Och hälften av alla kinesiska män behöver produkter för fet hud.

  • Snabb och effektiv

    Vad män verkligen vill ha

    Snabb och effektiv

    Kvinnor älskar att ta hand om sin hud. Män tycker det är besvärligt. De vill ha produkter som det går fort att använda och som ger snabba resultat. Beiersdorf har upptäckt detta genom flera studier och därför fokuserade NIVEA MEN på att utveckla produkter som är så snabba och effektiva som möjligt.

    Besök webbplatsen