Vår strategi: Vår "Blue Agenda"

Vår "Blue agenda" definierar inriktningen för framtiden.
Stefan F. Heidenreich, Styrelseordförande för Beiersdorf AG

Fingertoppskänsla för kundernas behov och önskemål, en disciplinerad syn på varumärkeshantering och innovationsledd forskning och utveckling har gjort Beiersdorf till vad det är idag. Vi strävar dock efter att göra ännu mer i framtiden, steg för steg, och att fortsätta driva företaget framåt - på ett hållbart och långsiktigt sätt. Vår vision är att vara främst inom hudvård på våra marknader och inom våra kategorier. Vår ledstjärna är vår Blue Agenda. Den infördes 2012 och visar vägen för att möta de utmaningar som framtiden bär med sig och det är med dess hjälp vi kommer att uppnå våra mål. Detta strategiska program är fokuserat på att stärka våra varumärken, öka vår innovationskraft, utöka vår andel av kommande marknader och på våra engagerade anställda.

Vår "Blue Agenda" i korthet