LabelloSynonymt med läppvård i över 100 år

Labello skruvade till det

Labello skruvade till det

Labello introducerade det uppvridningsbara stiftet för över 100 år sedan. 1909 blev läppbalsamet en bästsäljande produkt, inte bara tack vare dess helt nya sammansättning, utan även på grund av dess praktiska förpackning. Den klassiska blå färgen introducerades inte förrän 1973. Idag finns det många olika färger. En sak har dock inte ändrats: Torra läppar har inte en chans mot Labello.

En global marknadsledare inom läppvård- Framgångsrik med ett viktigt arv

En global marknadsledare inom läppvård- Framgångsrik med ett viktigt arv

NIVEAs "lillebror" är i själva verket två år äldre: Labello läppbalsam fyllde hundra år 2009 och tillhör de traditionella varumärkena inom Beiersdorf AG. Idag är Labello marknadsledande inom läppvård i Tyskland och många andra länder. Beiersdorf producerar cirka 160 miljoner läppbalsam om året.

Läs mer